Jste připraveni na příchod krize?
Události proběhlé v nedaleké minulosti napovídají, že lze do budoucna očekávat častější výskyt katastrof ovlivňujících lidskou společnost – ty povedou k opakovanému výskytu krizových situací. Jak nám názorně předvedla i pandemie koronaviru, u které se ukázalo, jak zásadní dopady na společnost má pokrytí zdravotních rizik.
Každá krize přináší události, během kterých může dojít k významným provozním, obchodním a v důsledku i finančním důsledkům. Krizové řízení nezajistí, že ke krizi nedojde, ale na situaci vás připraví. Budete pak reagovat včas i adekvátně, a tím zvýšíte šanci, že překonáte nastalou krizi s minimálními ztrátami. Krize může znamenat i příležitost, pokud ji v porovnání s konkurencí překonáte lépe.
Příprava na krizi znamená i to, že včas rozpoznáte události, které ke krizi směřují a odpovídajícím způsobem na ně zareagujete. Bez přípravy mnohonásobně prodlužujete reakční dobu a informace, potřebné pro správná rozhodnutí, pro vás budou nepoužitelné.
Podstatou krizového řízení je připravit procesy, struktury a postupy díky kterým se budou moci odpovědní pracovníci věnovat skutečně efektivnímu řešení nastalé situace.
Jak si odpovíte na tyto otázky?
- Dokážeme krizi včas rozpoznat?
- Víme, co dělat, když krize přichází?
- Vyplatí se náš současný postup při řešení krize podrobit přezkoumání v souladu se současnými „best-practice" v oboru?
Během pandemie COVID-19, existovalo velké množství společností, které dovedly aplikovat vhodná preventivní opatření i týdny předtím, než se tak stalo na státní úrovni. Proto je i jednou z důležitých podmínek pro úspěšné zvládnutí krizové situace volba zodpovědných pracovníků, kteří dokáží rychle pracovat s informacemi a na jejich základě provádět správná a včasná rozhodnutí.